Değerli arkadaşlar merhaba tekrar,
Like atan aday dostlarım için geç olmadan bilgilendirmede bulunayım ve birkaç ipucu vereyim.
1. Öncelikle en az B2 seviyesinde bir İngilizceye sahip olmanız gerektiğini düşünüyorum. Speaking konusunda ise tecrübeli değil iseniz gerçekleşen bu mülakatta yaklaşık 12-15 dk arası sürede takılma ihtimaliniz yüksek. O nedenle mülakata kadar ayna karşısında kendiniz hakkında bazı temel sorulara cevap vererek pratik yapmanızı tavsiye ederim.
2. Belirli konular bulunmadığı için konuşmanın gidişatına göre ilerleyen sohbette rahat olabilmek için bahsedeceğiniz konular hakkında bilgi sahibi olmanızı tavsiye ederim. Örneğin bir arkadaşıma yaşadığı lokasyonun artı ve eksilerini sorup değerlendirmesi istendi. Bana ise detaylı bir analiz olarak iki farklı şehrin ekonomik sosyokültürel büyüklüğü gibi konuların kıyaslanması istendi. Bu nedenle İngilizce pratiğiniz çok önemli.
3. Son olarak ise beni değerlendiren arkadaşlar görüşme sonunda scoreun İK ya iletileceğini söyledi. Burdan anladığıma göre puanlandırma sistemi üzerinden ilerliyor. O nedenle çeşitli kelimeler kullanarak vocabulary hakimiyeti göstermenizi de tavsiye ederim.
** Önemli Uyarı: Birkaç tanıdığım insan gelebilecek sorulara ezber yanıtlar hazırlamıştı. Akış üzerinden direkt karşıdaki insanlarla görüştüğünüz için bir video mülakat gibi olmadığından bunu KESİNLİKLE TAVSİYE ETMİYORUM. Sizinle mülakata giren kişiler yıllardır bu işin içindeler ve arkadaşımın bu hamlesini anlayacak olacaklar ki, ona çok daha farklı noktalardan tahmin edilmesi güç sorular sormuşlardı. Ayrıca bu durumda kopya ve ezbere cevaplardan şüphelenildiğinde ( emin olun anlaşılıyor

) eksi puan yazılıyor. Üniversite özel ilanında bu şekilde elenen 2 kişiyi tanıyorum.
Sorularınız için ve eğer memnun kaldıysanız bu mesajı Like'layıp alıntılayarak sorabilirsiniz. Yardımcı olabilirim.
Sevgiler.