Pozisyon veya İlan Adı
Thy Cadet

Bsrers

Üye
13 Haz 2025
62
8
5
Meslek
Kokpit
Merhaba aklıma takılan bi konu var Cadet programından mezun olduktan sonra Thy’de 2. Pilot olarak işe başlama garantisi var mı ya da nasıl bi ihtimal var. Diğer türlü eğitim masrafları nasıl ödenecek ?
 
Merhaba aklıma takılan bi konu var Cadet programından mezun olduktan sonra Thy’de 2. Pilot olarak işe başlama garantisi var mı ya da nasıl bi ihtimal var. Diğer türlü eğitim masrafları nasıl ödenecek ?
Bende merak ediyorum, bilgisi olan varsa deneyimlendirebilir mi?
 
Cadet programından başarı ile mezun olduktan sonra 2. pilot olarak işe başlarsınız. Süreç iş garantilidir. Hangi filoda ihtiyaç varsa uçacağınız uçağın tipi belirlenir. Sonrasında tip eğitimi alırsınız ortalama 6 ay sürer.
 
  • Like
Tepkiler: gunes ve qnf
Merhaba aklıma takılan bi konu var Cadet programından mezun olduktan sonra Thy’de 2. Pilot olarak işe başlama garantisi var mı ya da nasıl bi ihtimal var. Diğer türlü eğitim masrafları nasıl ödenecek ?
Bu pilot egitimi programı sadece bir is değil THY için her aday bir yatırımdır ve 140 bin Euro luk bir yatırım.
Egitim icinde type egitimi ile beraber 2 sene sürecek. Başarılı olan adaylar 10 senelik iş sözleşmesi imzalanicak ve THY da 2. Pilot olarak baslicak. Bu sözleşmeye göre aldigimiz aylik maasinizdan(TL) alınan pilotluk egitiminin masraflari (€) 1000Euro olarak kesilicek ve 10 yıl içinde ödenmiş olucak tabi sizde çalışmış olucaksiniz. Kur sabitligi ile ilgili ve diger her hak THY tarafına saklıdır ve değiştirilebilir. Bu ibare is ilanının en altinda da yazar. Tabi ben kur sabitligi ile ilgili durumu öne çıkardım sadece.
 
  • Like
Tepkiler: admin ve gunes
Bu pilot egitimi programı sadece bir is değil THY için her aday bir yatırımdır ve 140 bin Euro luk bir yatırım.
Egitim icinde type egitimi ile beraber 2 sene sürecek. Başarılı olan adaylar 10 senelik iş sözleşmesi imzalanicak ve THY da 2. Pilot olarak baslicak. Bu sözleşmeye göre aldigimiz aylik maasinizdan(TL) alınan pilotluk egitiminin masraflari (€) 1000Euro olarak kesilicek ve 10 yıl içinde ödenmiş olucak tabi sizde çalışmış olucaksiniz. Kur sabitligi ile ilgili ve diger her hak THY tarafına saklıdır ve değiştirilebilir. Bu ibare is ilanının en altinda da yazar. Tabi ben kur sabitligi ile ilgili durumu öne çıkardım sadece.
O konuda anladıgım bu degisken kurda borcun ödesen de azalmıyor :d
 
Bu pilot egitimi programı sadece bir is değil THY için her aday bir yatırımdır ve 140 bin Euro luk bir yatırım.
Egitim icinde type egitimi ile beraber 2 sene sürecek. Başarılı olan adaylar 10 senelik iş sözleşmesi imzalanicak ve THY da 2. Pilot olarak baslicak. Bu sözleşmeye göre aldigimiz aylik maasinizdan(TL) alınan pilotluk egitiminin masraflari (€) 1000Euro olarak kesilicek ve 10 yıl içinde ödenmiş olucak tabi sizde çalışmış olucaksiniz. Kur sabitligi ile ilgili ve diger her hak THY tarafına saklıdır ve değiştirilebilir. Bu ibare is ilanının en altinda da yazar. Tabi ben kur sabitligi ile ilgili durumu öne çıkardım sadece.
Hocam eğer bu 10 yıl içerisinde borç bitmeden, bir hastalık sebebiyle vs class1 alınamaz ve yere alınma gibi bir durum olursa ne oluyor. Mücbir sebep ile bu tarz şeyler olursa borç yine de tahsil ediliyor mu? Bilginiz var mı?
 
Hocam eğer bu 10 yıl içerisinde borç bitmeden, bir hastalık sebebiyle vs class1 alınamaz ve yere alınma gibi bir durum olursa ne oluyor. Mücbir sebep ile bu tarz şeyler olursa borç yine de tahsil ediliyor mu? Bilginiz var mı?
Borç her şekilde alınır. Zaten sizden kefilde istiyorlar o yuzden borcunu ödersin.
Ama 10 yıl içinde Allah korusun birsey oldu ve ucamaz raporu aldın o zaman seni yerde degerlendirir. Yani sana bağlı olmayan sebeplerden ötürü yere inersen seni degerlendirmeye kazanmaya çalışıyorlar. Ama bu sana bagli olmayan durum net olmalı demem şu eger sagligina dikkat etmez de ucamaz raporu alırsan bu senin sorumlulugun olur. Ama zaten öyle kolay kolay o raporu alamıyorsunuz. Normalde sinusler doldugunda ucamak yasaktır. Ama ucuyorsunuz :) boyle basit birseyden ucamaz almazsiniz ama irtifa arttikca o sinusler kulaklar öyle ağrır ki...
 
Borç her şekilde alınır. Zaten sizden kefilde istiyorlar o yuzden borcunu ödersin.
Ama 10 yıl içinde Allah korusun birsey oldu ve ucamaz raporu aldın o zaman seni yerde degerlendirir. Yani sana bağlı olmayan sebeplerden ötürü yere inersen seni degerlendirmeye kazanmaya çalışıyorlar. Ama bu sana bagli olmayan durum net olmalı demem şu eger sagligina dikkat etmez de ucamaz raporu alırsan bu senin sorumlulugun olur. Ama zaten öyle kolay kolay o raporu alamıyorsunuz. Normalde sinusler doldugunda ucamak yasaktır. Ama ucuyorsunuz :) boyle basit birseyden ucamaz almazsiniz ama irtifa arttikca o sinusler kulaklar öyle ağrır ki...
Peki 10 sene calistiktan sonra Emirates gibi sirketlere gecis yapma ihtimali oluyor mu
 

Konuyu görüntüleyenler

×

Bizimle Bağlantıda Kal 👋

Havacılık şirketlerinin değerlendirme süreçlerine hazırlanmak veya Genel İngilizce bilgini geliştirmek istersen aşağıdaki bağlantıdan Premium Üyelik sayfamızı ziyaret edebilirsin.

⭐ Premium Instagram LinkedIn
Değerli Üyelerimiz,
Havacılık şirketlerinin kurumsal iletişim adresleri (web siteleri, telefon numaraları, mail adresleri vs.) hariç olmak üzere, üyelerimizi dış platformlara yönlendirme davranışı kesinlikle yasaktır. Anlayışınız için teşekkür eder, iyi forumlar dileriz.