Pozisyon veya İlan Adı
Thy Cadet
O konuda anladıgım bu degisken kurda borcun ödesen de azalmıyor :d
Bir tanıdığım var. Bundan 1 2 sene evel 500bin borcum kalmıştı şuan 4 milyon kaldı. Demişti. Üzülmüştüm kendisine ama en azından isi garanti. Tabi fo'ları agir calistiriyorlar. Çok yorgun olurdu
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşın dediği gibi 1000euro kesiliyor ise borç 140 ay sonra biter her türlü. Kur oynasa da borcun azalır yani. Sadece her ay cebinden çıkan para değişir.
Sizden 10 senede euro bazinda kesiliyor. Suan euro 47 civarında, yani cadetten giren birinden 47 kesiliyor. Lakin diyelim ki 1 ay sonra 47.5 oldu o zaman 47.5 kesilir. Ki şöyle düşünün siz 1 ay sonrasını değil girdikten 2 sene sonraki kuru düşünmelisiniz.
Ama tabi maaşlarda artıyor. En son zam -yanlis hatirlamiyorsam- %18 idi. Alinan maas dolgun ama is yuku muazzam. 3 saatlik uçuş 6 7 saatlik araba yolculugu gibidir. Ve gunde 3 saat uçmuyoruz yalnizca.
Borç euro kesiliyor ama TL kazaniyorsunuz. Borç azalmıyor çünkü euro borcunu tl olarak kapatmalısınız. Maalesef kur şuan sabit değil umarim ilerde sabitlenir hatta geriler.
 
Bir tanıdığım var. Bundan 1 2 sene evel 500bin borcum kalmıştı şuan 4 milyon kaldı. Demişti. Üzülmüştüm kendisine ama en azından isi garanti. Tabi cadetten gelenleri agir calistiriyorlar. Çok yorgun olurdu
Cadet’ten gelenleri ağır çalıştırıyorlar derken ne demek istediniz bütün ikinci pilotların iş yükü aynı değil mi ?
 
Cadet’ten gelenleri ağır çalıştırıyorlar derken ne demek istediniz bütün ikinci pilotların iş yükü aynı değil mi ?
Thy de first officerlarin işi yoğundur. Planlama kategori ayirmaz. Lakin şunu unutmamak lazim cadetler borçlu ve şirketin yatırım (140bin Euro kur 47 ise 6 milyon 580 bin TL) yapılmış 10 yıllık calisma sozlesmesi olan calisanlardir. Disaridan egitim alip sirkete girenler ise tip egitimini borcu ve imza sozlesme suresi sonrası serbesttirler.

Yani borcu olana baski yapip isi yaptirmak kolaydir ama ayni baskiyi dışardan gelene yapamaz onun hakları kendine saklıdır dilerse cikabilir. Fakat cadet çıkamaz, 10 sene çalışmalıdır.
 

Konuyu görüntüleyenler

×

Bizimle Bağlantıda Kal 👋

Havacılık şirketlerinin değerlendirme süreçlerine hazırlanmak veya Genel İngilizce bilgini geliştirmek istersen aşağıdaki bağlantıdan Premium Üyelik sayfamızı ziyaret edebilirsin.

⭐ Premium Instagram LinkedIn
Değerli Üyelerimiz,
Havacılık şirketlerinin kurumsal iletişim adresleri (web siteleri, telefon numaraları, mail adresleri vs.) hariç olmak üzere, üyelerimizi dış platformlara yönlendirme davranışı kesinlikle yasaktır. Anlayışınız için teşekkür eder, iyi forumlar dileriz.