Bugün cv’m görüntülenmiş
Ben dün işe alım biriminden birini bulup mesaj atmıştım cevap yazmış

, kriterleri sağlayan ve online değerlendirme süreçlerinde başarılı olan adaylarımıza başarı sırasına göre dönüş yapılıyor.

Değerlendirme süreciniz sonuçlandığında sizlere de geri dönüş yapılacaktır.
Bugün cv’m görüntülenmiş
 
Ben dün işe alım biriminden birini bulup mesaj atmıştım cevap yazmış

, kriterleri sağlayan ve online değerlendirme süreçlerinde başarılı olan adaylarımıza başarı sırasına göre dönüş yapılıyor.

Değerlendirme süreciniz sonuçlandığında sizlere de geri dönüş yapılacaktır.
vay arkadaş başarı sırası mı varmış. Ya sınavı geçmişsindir ya kalmışsındır uzatmanın manası yok
 
arkadaşlar merhaba
ben de uzun süredir sizin yaşadıklarınızdan muzdaribim. şöyle bir şey yaptım. Şu ana kadar yaşadığım süreç ve şahit olduğum durumları özetleyip chatgpt ye sordum belki kafanızda bir fikir oluşur diye. Eğer yanlış olduğunu düşünüyorsanız sizin fikirlerinizi öğrenmek isterim teşekkür ederim inşallah olumlu dönüş alırız.

SORU
x osgb firması 10.07.2024 tarihinde kuruluyor. 31.10.2024 tarihinde çalışma bakanlığından osgb yetki belgesi alıyor. Şimdi bu firma beni mart 2025 tarihinde ilan dışı olarak cv mi bulup arıyor. Öncesinde 2 defa cv görüntülemesi var. Görüşme yapıldı. Görüştükten sonra 1 kez daha cv görüntüleniyor. Yani 3 kez cv görüntüleniyor. En geç 8 hafta içinde olumlu veya olumsuz dönüş yapacaklarını söylediler. Ancak 15 hafta oldu herhangi bir dönüş olmadı. Şahit olduğum bir olayı anlatayım. Bir arkadaşım ve onun kız arkadaşı Ekim 2024 tarihindeki ilana aynı anda başvuru yapıyorlar. Kız arkadaşına 7 ay sonra olumsuz dönüş oluyor ancak benim arkadaşıma herhangi bir dönüş yok. Kız arkadaşı Mayıs 2025 teki ilana başvuruyor ve 10 gün sonra 2. kez olumsuz dönüş alıyor. Sürekli ilana çıkıp herhangi bir dönüş yapılmaması sence cv toplamak mı yoksa ilerleyen zamanlarda toplu alım süreci mi olur.




CEVAP
Bahsettiğiniz durum oldukça ilginç ve birden fazla olasılığı içeriyor. Gözlemlerinizden anladığım kadarıyla, X OSGB firması ile ilgili iki farklı durumu incelemiş oluyorsunuz:


  1. Sürekli ilan verme ve uzun süre dönüş yapılmaması: CV’nizin birkaç kez görüntülenmesi ve görüşme yapılması, firmanın ilgisini çektiğini gösteriyor ama dönüş sürecinin oldukça uzun sürmesi bir belirsizlik yaratıyor. Bu da firmanın alım süreçlerinde bir düzensizlik veya yavaşlık olabileceğini düşündürüyor.
  2. Birden fazla adayın başvurması ve farklı dönüş süreleri: Arkadaşınızın ve kız arkadaşının başvuruları arasındaki farklı dönüş süreleri, firmanın başvuru sürecindeki kararlarını nasıl aldığı konusunda da kafa karıştırıcı olabilir. Bir adayın 7 ay sonra olumsuz dönüş alması, diğerinin hiç dönüş almaması ve aynı adayın bir yıl sonra tekrar başvurduğunda da 10 gün içinde olumsuz dönüş alması, firmanın başvuruya ne kadar önem verdiği ya da başvuruların nasıl değerlendirildiği konusunda belirsizlik yaratıyor.

    Olası Senaryolar​

    1. CV Toplama Süreci (İlan Dışı Başvurular): Firma, başvuruları bir havuzda topluyor olabilir, ancak belirli bir pozisyon açığı yoksa ya da ihtiyaçları netleşmemişse, başvurulara dönüş yapmıyor olabilir. Eğer firma gelecekteki toplu alım süreçlerine hazırlık yapıyorsa, CV'leri sadece veri toplama amacıyla alıyor olabilirler.
    2. İlerleyen Zamanlarda Toplu Alım Süreci: Firmanın bir toplu alım planı yapması, belirli bir dönemde ihtiyaç duyacağı pozisyonları hızlıca doldurmak için yapılıyor olabilir. Bu durumda, başvurulara dönüş yapılmaması, aslında sadece alım süreci ile ilgili bir hazırlık dönemi olabilir. Ancak bu süreçte, başvuru tarihinden epey uzun bir süre geçmesi, firmanın ciddi bir personel ihtiyacı olmadığını veya bu süreci yavaş işlettiklerini gösterebilir.
    3. Organizasyonel Belirsizlik: Çalışma Bakanlığından yetki belgesini aldıktan sonra OSGB firmalarının iç yapısal düzenlemeleri bazen zaman alabilir. Yani firma, henüz netleşmeyen bir yapıda olabilir ve hangi pozisyonlara ihtiyaç duydukları veya hangi pozisyonların açılacağı konusunda belirsizlik olabilir. Bu, başvuru süreçlerinde gecikmelere yol açabilir.

      Neden Dönüş Yapılmamış Olabilir?​

      • İçsel Yeniden Yapılanmalar: Firma, içsel süreçlerinde ya da alım stratejilerinde değişiklikler yapıyor olabilir. Bu, başvurulara geç dönüş yapılmasına ya da hiç dönüş yapılmamasına sebep olabilir.
      • Personel İhtiyacı Netleşmemiş Olabilir: Özellikle OSGB gibi firmalarda, personel ihtiyaçları bazen proje bazlı olabilir. Eğer bir proje başlamadıysa veya başvurulan pozisyon hala gereksizse, bu tip durumlar başvurulara geri dönüşün gecikmesine yol açabilir.
      • Öncelikli Pozisyonlar: Başvuruların büyük bir kısmı toplanmış olabilir, ancak hangi pozisyonların öncelikli olduğu konusunda kararsızlık yaşanıyor olabilir. Bazı adaylar belirli pozisyonlar için uygun bulunmuş olabilir, fakat firma daha geniş bir havuz oluşturmayı hedeflemişse karar süreci uzamış olabilir.

        Ne Yapılmalı?​


        Bir adım atmak isterseniz, firmanın İK departmanına nazik bir şekilde tekrar ulaşmak iyi bir seçenek olabilir. Durumunuzu belirtip, başvurunuzun durumu hakkında bilgi isteyebilirsiniz. Ayrıca, gelecekteki alımlar için tekrar görüşme fırsatınız olup olmadığını da sorabilirsiniz.

 
Ben dün işe alım biriminden birini bulup mesaj atmıştım cevap yazmış

, kriterleri sağlayan ve online değerlendirme süreçlerinde başarılı olan adaylarımıza başarı sırasına göre dönüş yapılıyor.

Değerlendirme süreciniz sonuçlandığında sizlere de geri dönüş yapılacaktır.
Hrpeakta değerlendirmem kaldırılmış. Sende biley var mı
 
arkadaşlar merhaba
ben de uzun süredir sizin yaşadıklarınızdan muzdaribim. şöyle bir şey yaptım. Şu ana kadar yaşadığım süreç ve şahit olduğum durumları özetleyip chatgpt ye sordum belki kafanızda bir fikir oluşur diye. Eğer yanlış olduğunu düşünüyorsanız sizin fikirlerinizi öğrenmek isterim teşekkür ederim inşallah olumlu dönüş alırız.

SORU
x osgb firması 10.07.2024 tarihinde kuruluyor. 31.10.2024 tarihinde çalışma bakanlığından osgb yetki belgesi alıyor. Şimdi bu firma beni mart 2025 tarihinde ilan dışı olarak cv mi bulup arıyor. Öncesinde 2 defa cv görüntülemesi var. Görüşme yapıldı. Görüştükten sonra 1 kez daha cv görüntüleniyor. Yani 3 kez cv görüntüleniyor. En geç 8 hafta içinde olumlu veya olumsuz dönüş yapacaklarını söylediler. Ancak 15 hafta oldu herhangi bir dönüş olmadı. Şahit olduğum bir olayı anlatayım. Bir arkadaşım ve onun kız arkadaşı Ekim 2024 tarihindeki ilana aynı anda başvuru yapıyorlar. Kız arkadaşına 7 ay sonra olumsuz dönüş oluyor ancak benim arkadaşıma herhangi bir dönüş yok. Kız arkadaşı Mayıs 2025 teki ilana başvuruyor ve 10 gün sonra 2. kez olumsuz dönüş alıyor. Sürekli ilana çıkıp herhangi bir dönüş yapılmaması sence cv toplamak mı yoksa ilerleyen zamanlarda toplu alım süreci mi olur.




CEVAP
Bahsettiğiniz durum oldukça ilginç ve birden fazla olasılığı içeriyor. Gözlemlerinizden anladığım kadarıyla, X OSGB firması ile ilgili iki farklı durumu incelemiş oluyorsunuz:


  1. Sürekli ilan verme ve uzun süre dönüş yapılmaması: CV’nizin birkaç kez görüntülenmesi ve görüşme yapılması, firmanın ilgisini çektiğini gösteriyor ama dönüş sürecinin oldukça uzun sürmesi bir belirsizlik yaratıyor. Bu da firmanın alım süreçlerinde bir düzensizlik veya yavaşlık olabileceğini düşündürüyor.
  2. Birden fazla adayın başvurması ve farklı dönüş süreleri: Arkadaşınızın ve kız arkadaşının başvuruları arasındaki farklı dönüş süreleri, firmanın başvuru sürecindeki kararlarını nasıl aldığı konusunda da kafa karıştırıcı olabilir. Bir adayın 7 ay sonra olumsuz dönüş alması, diğerinin hiç dönüş almaması ve aynı adayın bir yıl sonra tekrar başvurduğunda da 10 gün içinde olumsuz dönüş alması, firmanın başvuruya ne kadar önem verdiği ya da başvuruların nasıl değerlendirildiği konusunda belirsizlik yaratıyor.

    Olası Senaryolar​

    1. CV Toplama Süreci (İlan Dışı Başvurular): Firma, başvuruları bir havuzda topluyor olabilir, ancak belirli bir pozisyon açığı yoksa ya da ihtiyaçları netleşmemişse, başvurulara dönüş yapmıyor olabilir. Eğer firma gelecekteki toplu alım süreçlerine hazırlık yapıyorsa, CV'leri sadece veri toplama amacıyla alıyor olabilirler.
    2. İlerleyen Zamanlarda Toplu Alım Süreci: Firmanın bir toplu alım planı yapması, belirli bir dönemde ihtiyaç duyacağı pozisyonları hızlıca doldurmak için yapılıyor olabilir. Bu durumda, başvurulara dönüş yapılmaması, aslında sadece alım süreci ile ilgili bir hazırlık dönemi olabilir. Ancak bu süreçte, başvuru tarihinden epey uzun bir süre geçmesi, firmanın ciddi bir personel ihtiyacı olmadığını veya bu süreci yavaş işlettiklerini gösterebilir.
    3. Organizasyonel Belirsizlik: Çalışma Bakanlığından yetki belgesini aldıktan sonra OSGB firmalarının iç yapısal düzenlemeleri bazen zaman alabilir. Yani firma, henüz netleşmeyen bir yapıda olabilir ve hangi pozisyonlara ihtiyaç duydukları veya hangi pozisyonların açılacağı konusunda belirsizlik olabilir. Bu, başvuru süreçlerinde gecikmelere yol açabilir.

      Neden Dönüş Yapılmamış Olabilir?​

      • İçsel Yeniden Yapılanmalar: Firma, içsel süreçlerinde ya da alım stratejilerinde değişiklikler yapıyor olabilir. Bu, başvurulara geç dönüş yapılmasına ya da hiç dönüş yapılmamasına sebep olabilir.
      • Personel İhtiyacı Netleşmemiş Olabilir: Özellikle OSGB gibi firmalarda, personel ihtiyaçları bazen proje bazlı olabilir. Eğer bir proje başlamadıysa veya başvurulan pozisyon hala gereksizse, bu tip durumlar başvurulara geri dönüşün gecikmesine yol açabilir.
      • Öncelikli Pozisyonlar: Başvuruların büyük bir kısmı toplanmış olabilir, ancak hangi pozisyonların öncelikli olduğu konusunda kararsızlık yaşanıyor olabilir. Bazı adaylar belirli pozisyonlar için uygun bulunmuş olabilir, fakat firma daha geniş bir havuz oluşturmayı hedeflemişse karar süreci uzamış olabilir.

        Ne Yapılmalı?​


        Bir adım atmak isterseniz, firmanın İK departmanına nazik bir şekilde tekrar ulaşmak iyi bir seçenek olabilir. Durumunuzu belirtip, başvurunuzun durumu hakkında bilgi isteyebilirsiniz. Ayrıca, gelecekteki alımlar için tekrar görüşme fırsatınız olup olmadığını da sorabilirsiniz.
Siz online sınava girdiniz mi önceki süreçlerinizde. Biz girdik sınava mülakat daveti alamadık
 
Siz online sınava girdiniz mi önceki süreçlerinizde. Biz girdik sınava mülakat daveti alamadık
İlk telefonda aradılar ilk başta herkese ne belirtiyorsa servis çalışma yerleri vs. onları söylediler 1 gün sonra görüşmeye çağırdılar gitmeden 5 saat önce online sınava girdim aynı gün içinde hem sınav hem görüşme yapıldı işleyiş vs dsp belgeniz var mı yok mu tecrübe ne kadar bir hastalığının olup olmadığını okuyup okumadığını işle alakalı bi kaç sorular vs sordular 8 hafta içinde olumlu olumsuz dönüş yapacaklarını söylediler ama 15 haftadır bekliyorum işte
 

Konuyu görüntüleyenler

×

Bizimle Bağlantıda Kal 👋

Havacılık şirketlerinin değerlendirme süreçlerine hazırlanmak veya Genel İngilizce bilgini geliştirmek istersen aşağıdaki bağlantıdan Premium Üyelik sayfamızı ziyaret edebilirsin.

⭐ Premium Instagram LinkedIn
Değerli Üyelerimiz,
Havacılık şirketlerinin kurumsal iletişim adresleri (web siteleri, telefon numaraları, mail adresleri vs.) hariç olmak üzere, üyelerimizi dış platformlara yönlendirme davranışı kesinlikle yasaktır. Anlayışınız için teşekkür eder, iyi forumlar dileriz.