Arkadaşlar merhaba, mülakat/kurul sürecimi anlatayım. Ben sabah kurula girdim sanırım günde 4 grup oluyor. Her grup 20 kişi civarında. İlk önce boy kilo dövme yara izi kontrolü için küçük bir grup olarak odaya alınıyorsunuz. Bir makine yardımıyla boy ve kilonuz ölçüldükten sonra vki hesaplaması yapılarak olumlu ya da olumsuz olduğu hemen söyleniyor. Sonrasında gruptaki herkesin boy ve kilosu hesaplandıktan sonra elenenler çıkıyor ve diğerlerinin dövme ve yara izi kontrolü başlıyor. Çok ayrıntılı bir biçimde belirlenen bölgelere bakıyorlar. Küçük bir yara izini veya dövmeyi bile fark ediyorlar. Burdan geçerseniz sizi ingilizce sınavı için odalara yönlendiriyorlar. 2 farklı ingilizce odası var. İkisinden birine giriyorsunuz. Burada 5-6 dakika boyunca kendinizden bahsediyorsunuz. Siz veya konu tıkandığında başka bir konu açılıyor direkt. Rahat ve pozitif yaklaşın ve konuşabildiğiniz kadar konuşun. Sonrasında odadan çıkıp 1-2 dakika bekliyorsunuz ve sonucununuz olumlu veya olumsuz olduğu söyleniyor. Sonra kurul odasına yönlendiryorlar ve isminizin çağırılmasını bekliyorsunuz. Herkesin kurul süreci farklı ilerlemiş. Benim sürecim burda anlatan bazı arkadaşlara kıyasla daha stresliydi açıkçası. Sohbet/ muhabbet havası içinde ilerlemedi ciddi bir yaklaşım vardı. Pozitifliğimi korumaya çalıştım. 10-15 gün içinde dönüşlerin olacağı söylendi. Ve şunu söylemek istiyorum, boy kilo odasında çok fazla kişi eleniyor. (Eğer boyunuz 1 cm eksik çıkarsa tekrar ölçüyorlar. Veya kilo problemi olan kişilere verebilir misin diye sorup süre tanıyorlar). İngilizce mülakat kısmına gelebilen çok az kişi oluyor. 20 kişilik grupta belki 3-4 kişi kurula kadar gelebildi. Benim grubumda süreç böyle ilerledi merak eden arkadaşlar için. Umarım her şey hepimizin gönlüne göre olur.