Pozisyon veya İlan Adı
Stajyer
Kategori ve Bilgi Onayı
  1. Onaylandı.
Silme ve İçerik Onayı
  1. Onaylandı.

akin3446

Üye
4 Ocak 2026
6
2
0
Meslek
Yer Hizmetleri
Şimdi kayıt ol
Değerli ziyaretçilerimiz, her konunun sadece ilk üç mesajını görüntüleyebilirsiniz. Diğer mesajları görüntüleyebilmek için kayıt olmalı veya giriş yapmalısınız. oturum aç | kayıt ol
Merhabalar zorunlu stajım mevcut Son 3 aydır neredeyse peşinden koşmadığım, mail atmadığım firma kalmadı. Beş farklı ildeki yer hizmetleri şirketlerine, havalimanı işletmelerine ve havayolu firmalarına başvurdum ancak bir tanesinden bile olumlu ya da olumsuz herhangi bir dönüş alamadım.
Bu ülkede daha öğrenciler staj yeri bulmakta zorlanırken mezun olduktan sonra iş bulmayı bekleyen binlerce insanın durumu ne olacak? Halihazırda iş bekleyen insanların bu sorunu ne zaman çözülecek Gerçekten merak ediyorum havacılık sektöründe yeni mezunların ve stajyerlerin yaşadığı bu sorun ne zaman ciddiye alınacak?
 
Stajından sonra iş bulma sürecinde de aynı şeyleri yaşayacaksın. İş yerlerinde ki çalışanlar seni insan yerine koymuyor atılmış bir mail veya +1 başvuru olarak görüyorlar. Cevap verme tenezzülünde bile bulunmuyorlar. Sana bir tek kayırma iddiası ah pardon referansın varsa geri dönüş sağlarlar. On yıl sonra o aldıkları liyakatsiz referanslı adamlar istedikleri görevleri verimli şekilde yapamayınca göreceğim ama ben o şirketleri tekrar ilan açıldığı zaman. Uzun lafın kısası mail falan atmaya uğraşma ailenden çevrenden bağlantı kurmaya çalış bak o zaman staj ve iş kapıları nasıl açılıyor. Okurken kendini geliştirmen , seminerlere katılman, bir şeylere çabalaman şirketlerin gözünde gram önemli değil tek önemli olan şey referans :D
 
  • Like
Tepkiler: Takemyhorsetothe
Gerçekten öyle bir dönemdeyiz ki kim olduğun ne bildiğin teknik donanımın veya şirkete ne katabileceğin tamamen ikinci plana atılmış durumda. Asıl geçer akçe "kimi tanıdığın" hatta "senin kimleri tanıdığın" oldu. Referansınız yoksa bırakın olumlu ya da olumsuz dönüş almayı sistemlere yüklediğiniz CV’ler görüntülenmiyor bile.

Bu kadar ciddiyet ve disiplin gerektiren liyakatin adeta hayati olduğu bir sektörde kendi gözlerimle şahit olduğum manzaralar insanı ister istemez sorgulamaya itiyor. Bir yanda havacılık standartlarına uymak için seminerlere para döken sınavlarla ter döken teknik İngilizcesini geliştirmek için yıllarını veren gençler var. Diğer yanda ise İngilizce dahi bilmeyen çalışırken teknik dokümanları yapay zekâya çevirterek iş yapmaya çalışan ama bir telefonla kapıdan içeri giren daha ilan bile açılmadan işe alınan insanlar... Elbette referansla giren herkes haksız yere giriyor diyemeyiz güçlü bir referansı olsa herkes kullanır. Fakat referansı olmayan sadece emeğiyle sertifikasıyla ve liyakatiyle bir yere gelmeye çalışan o başarılı gençlerin sektöre adım atmasının imkânsızlaştırılması asıl büyük problem.

Tabii ki staj ve istihdam probleminin tek sebebi referans adaletsizliği değil. Bugün tabela asar gibi her köşe başına havacılık lisesi veya üniversite bölümü açılıyor. Kapısından girerken "iş garantili" diye pazarlanan bu okulların çoğu ne bir havayolu şirketiyle ne bir bakım kuruluşuyla (MRO) ne de bir havalimanıyla ortak çalışma yürütüyor. İş garantisini geçtim öğrencinin staj yapabileceği bir sistem bile kurulmuyor ve bütün sorumluluk öğrencinin omuzlarına yüklenerek "Staj yerini kendin bul" deniliyor.

İlanlar açılıyor kontenjanlar zaten önceden belli. Üstelik herkes "tecrübeli personel" arıyor. Peki kimsenin tecrübesiz insana şans vermediği staj yapacak yer bile bulunamayan bu sistemde bu gençler nasıl tecrübe kazanacak? Tuzu kuru olanlar kendi düzenini kurmuş deneyimli isimler kendi konumlarını sarsmamak adına bu konularda sessiz kalmayı tercih ediyor. Sahada gördüğümüz bu tablo ister istemez şu soruyu sorduruyor Bu kadar çaba belge dil eğitimi gerçekten ne işe yarıyor?

O kadar süslü laflarla büyük vaatlerle pazarlanan okullardan mezun olup gerçek iş hayatına atıldığında o sözlerin ne kadar altı boş ve anlamsız olduğunu çok acı bir şekilde anlıyor insan. Bu düzende referansı olup kullananı bir noktaya kadar anlıyorum çünkü maalesef sistem başka türlü kapıdan içeri girmene izin vermiyor. Ancak sırf referansı var diye havacılık gibi sıfır hata prensibiyle çalışan kritik bir sektöre İngilizce dahi bilmeyen adamların alınmasını asla kabullenemiyorum. Nerede liyakat nerede bu işin ciddiyeti? Bir yanda sen SHGM'nin yayınladığı en güncel direktifleri satır satır inceleyip kendini geliştirmeye çalışırsın, 7/24 yeni bir ilan açılmış mı diye ekran başında beklersin. "Bölgedeki krizler, savaşlar, yakıt maliyetleri... Belirsizlikler yavaş yavaş çözülüyor, artık alımlar başlar" diyerek kendi kendini motive edersin. Sonra bir bakarsın ki o krizler savaşlar sadece sana varmış. Başkaları hiçbir sektörel daralmadan etkilenmeden patır patır işe girmeye devam eder. Sen açılan ilana umutla başvurursun CV'n incelenme lütfunu bile göremez ama kendine hiçbir şey katmamış havacılık kültüründen bihaber insanlar bir gecede işbaşı yapar. Gerçekten akıl sır erdiremiyorum bunca emeğin sınav stresinin ve kendini geliştirme çabasının karşılığı tanıdığı olan liyakatsiz birinin gölgesinde kalmak olmamalıydı.
 
  • Like
Tepkiler: akin3446
Gerçekten öyle bir dönemdeyiz ki kim olduğun ne bildiğin teknik donanımın veya şirkete ne katabileceğin tamamen ikinci plana atılmış durumda. Asıl geçer akçe "kimi tanıdığın" hatta "senin kimleri tanıdığın" oldu. Referansınız yoksa bırakın olumlu ya da olumsuz dönüş almayı sistemlere yüklediğiniz CV’ler görüntülenmiyor bile.

Bu kadar ciddiyet ve disiplin gerektiren liyakatin adeta hayati olduğu bir sektörde kendi gözlerimle şahit olduğum manzaralar insanı ister istemez sorgulamaya itiyor. Bir yanda havacılık standartlarına uymak için seminerlere para döken sınavlarla ter döken teknik İngilizcesini geliştirmek için yıllarını veren gençler var. Diğer yanda ise İngilizce dahi bilmeyen çalışırken teknik dokümanları yapay zekâya çevirterek iş yapmaya çalışan ama bir telefonla kapıdan içeri giren daha ilan bile açılmadan işe alınan insanlar... Elbette referansla giren herkes haksız yere giriyor diyemeyiz güçlü bir referansı olsa herkes kullanır. Fakat referansı olmayan sadece emeğiyle sertifikasıyla ve liyakatiyle bir yere gelmeye çalışan o başarılı gençlerin sektöre adım atmasının imkânsızlaştırılması asıl büyük problem.

Tabii ki staj ve istihdam probleminin tek sebebi referans adaletsizliği değil. Bugün tabela asar gibi her köşe başına havacılık lisesi veya üniversite bölümü açılıyor. Kapısından girerken "iş garantili" diye pazarlanan bu okulların çoğu ne bir havayolu şirketiyle ne bir bakım kuruluşuyla (MRO) ne de bir havalimanıyla ortak çalışma yürütüyor. İş garantisini geçtim öğrencinin staj yapabileceği bir sistem bile kurulmuyor ve bütün sorumluluk öğrencinin omuzlarına yüklenerek "Staj yerini kendin bul" deniliyor.

İlanlar açılıyor kontenjanlar zaten önceden belli. Üstelik herkes "tecrübeli personel" arıyor. Peki kimsenin tecrübesiz insana şans vermediği staj yapacak yer bile bulunamayan bu sistemde bu gençler nasıl tecrübe kazanacak? Tuzu kuru olanlar kendi düzenini kurmuş deneyimli isimler kendi konumlarını sarsmamak adına bu konularda sessiz kalmayı tercih ediyor. Sahada gördüğümüz bu tablo ister istemez şu soruyu sorduruyor Bu kadar çaba belge dil eğitimi gerçekten ne işe yarıyor?

O kadar süslü laflarla büyük vaatlerle pazarlanan okullardan mezun olup gerçek iş hayatına atıldığında o sözlerin ne kadar altı boş ve anlamsız olduğunu çok acı bir şekilde anlıyor insan. Bu düzende referansı olup kullananı bir noktaya kadar anlıyorum çünkü maalesef sistem başka türlü kapıdan içeri girmene izin vermiyor. Ancak sırf referansı var diye havacılık gibi sıfır hata prensibiyle çalışan kritik bir sektöre İngilizce dahi bilmeyen adamların alınmasını asla kabullenemiyorum. Nerede liyakat nerede bu işin ciddiyeti? Bir yanda sen SHGM'nin yayınladığı en güncel direktifleri satır satır inceleyip kendini geliştirmeye çalışırsın, 7/24 yeni bir ilan açılmış mı diye ekran başında beklersin. "Bölgedeki krizler, savaşlar, yakıt maliyetleri... Belirsizlikler yavaş yavaş çözülüyor, artık alımlar başlar" diyerek kendi kendini motive edersin. Sonra bir bakarsın ki o krizler savaşlar sadece sana varmış. Başkaları hiçbir sektörel daralmadan etkilenmeden patır patır işe girmeye devam eder. Sen açılan ilana umutla başvurursun CV'n incelenme lütfunu bile göremez ama kendine hiçbir şey katmamış havacılık kültüründen bihaber insanlar bir gecede işbaşı yapar. Gerçekten akıl sır erdiremiyorum bunca emeğin sınav stresinin ve kendini geliştirme çabasının karşılığı tanıdığı olan liyakatsiz birinin gölgesinde kalmak olmamalıydı.
Söyledikleriniz de sonuna kadar haklısınız. Referanslı iyi kişilerde vardır yok demiyorum ama diğer kişiler ne olacak ? Onlar insan değil mi kendilerini geliştirmek hayallerini gerçekleştirmek istemiyor mu? Referans ya da artık amiyane tabirler kayırma iddiası kişinin CV'sini incelenmesinin olasılığını arttırmaktan ziyade kadroyu dolduran çakılı elemanlara döndürdüler ve üzülerek belirtmek isterim ki son zamanlarda birinci elden gördüğüm için konuşuyorum bu torpille alınan kişilerin yarısından çoğu başka kişilerin hakkını yiyerek o pozisyonlara yerleştirildi. En alt kademeden en üste kadar aklınıza gelecek her sektörde bu böyle olmaya başladı. Özellikle hata payının olmaması gerektiği havacılık sektöründe ki şirketlerin bu duruma artık bir çeki düzen gerektirmesi gerekiyor. Yoksa bizler elimizden kayıp giden hakkımıza, bizim yerimizde o pozisyonlarda çalışan kişilere el sallamaktan başka çaremiz kalmayacak. Üzülmekten, kahrolmaktan sonu olmayan, olacaksa ne zaman olacağını bilemediğimiz, herhangi bir bilgi almanın imkansız olduğu insan yerine konulmadığın bu süreci çok uzun süre yaşamaya devam edeceğiz.
 
  • Like
Tepkiler: Takemyhorsetothe
Bildiğimiz havayolu daha önce alım yapmayacağını belirtmişti stajyerlik için. Ancak şimdi LinkedIn'de "stajyerliğe kabul edildiğimi paylaşmaktan mutluluk duyuyorum" şeklinde paylaşımlar görüyorum. Bu durum biraz kafa karıştırıcı geliyor. Eğer alım yapılmayacaksa, bu stajyer kabul süreçleri nasıl ilerliyor acaba?
 
  • Like
Tepkiler: sunny
Bildiğimiz havayolu daha önce alım yapmayacağını belirtmişti stajyerlik için. Ancak şimdi LinkedIn'de "stajyerliğe kabul edildiğimi paylaşmaktan mutluluk duyuyorum" şeklinde paylaşımlar görüyorum. Bu durum biraz kafa karıştırıcı geliyor. Eğer alım yapılmayacaksa, bu stajyer kabul süreçleri nasıl ilerliyor acaba?
O alım yapılmayacak ifadesi senin benim gibi Anadolu halkı için geçerli.
 
Bildiğimiz havayolu daha önce alım yapmayacağını belirtmişti stajyerlik için. Ancak şimdi LinkedIn'de "stajyerliğe kabul edildiğimi paylaşmaktan mutluluk duyuyorum" şeklinde paylaşımlar görüyorum. Bu durum biraz kafa karıştırıcı geliyor. Eğer alım yapılmayacaksa, bu stajyer kabul süreçleri nasıl ilerliyor acaba?
aynı paylaşımları görüyorum hatta aktif olarak çalışan bazı arkadaşlarım ‘referans’ ile orada olduklarını açık olarak söylemeye bile çekinmiyor 😅 daha komiği bir 5 dk önce son 1 yıldır hiç ilan açmamış bir firmanın geçtiğimiz aylarda eğitim almış bu haftalarda kabin memuru olarak iş başı yapan birinin paylaşımını gördüm fıkra bu kadar
 
aynı paylaşımları görüyorum hatta aktif olarak çalışan bazı arkadaşlarım ‘referans’ ile orada olduklarını açık olarak söylemeye bile çekinmiyor 😅 daha komiği bir 5 dk önce son 1 yıldır hiç ilan açmamış bir firmanın geçtiğimiz aylarda eğitim almış bu haftalarda kabin memuru olarak iş başı yapan birinin paylaşımını gördüm fıkra bu kadar
Tam olarak bahsettiğim çürüme bu işte. Biz ekran başında acaba ne zaman ilan açılır diye 7/24 nöbet tutarken adamlar paralel evrende gizli saklı mülakatlara girip eğitimleri bitirmiş bile. İşin en acınası tarafı da artık bunu saklama gereği dahi duymamaları. kayırma iddasının adını 'referans' ve 'network' yapıp o kadar normalleştirdiler ki kimse çıkıp kardeşim ortada ilan bile yoktu sen nereden girdin? diye sormuyor. Hak edenin dışarıda beklediği tanıdığı olanın kapalı kapılar ardında işi götürdüğü bu fıkraya maalesef artık gülemiyoruz. Birde yani o kadar sağlam referansı olan insanlar gördüm ki havalimanında kendine staj firması beğeniyordu ya bunun daha üst leveli falan olamaz bence. Staj yaptığı firmadaki yönetici ile konuşma fırsatı bulmuştum. Diyordu ki kendisine söylemişler havalimanında şu şu firmalar var şu firmalar maaş veriyor şu firmalar vermiyor kendisi seçmiş firmayı. Yani öyle bir referans düşünün ki girmek istediği firmanın yöneticilerinin söz hakkı veya hayır/doluyuz deme gibi bir şansı yok. İnanılır gibi değil ya gerçekten farklı bir boyut yani bu.
 
  • Like
Tepkiler: Novaasmm ve sunny
Tam olarak bahsettiğim çürüme bu işte. Biz ekran başında acaba ne zaman ilan açılır diye 7/24 nöbet tutarken adamlar paralel evrende gizli saklı mülakatlara girip eğitimleri bitirmiş bile. İşin en acınası tarafı da artık bunu saklama gereği dahi duymamaları. kayırma iddasının adını 'referans' ve 'network' yapıp o kadar normalleştirdiler ki kimse çıkıp kardeşim ortada ilan bile yoktu sen nereden girdin? diye sormuyor. Hak edenin dışarıda beklediği tanıdığı olanın kapalı kapılar ardında işi götürdüğü bu fıkraya maalesef artık gülemiyoruz. Birde yani o kadar sağlam referansı olan insanlar gördüm ki havalimanında kendine staj firması beğeniyordu ya bunun daha üst leveli falan olamaz bence. Staj yaptığı firmadaki yönetici ile konuşma fırsatı bulmuştum. Diyordu ki kendisine söylemişler havalimanında şu şu firmalar var şu firmalar maaş veriyor şu firmalar vermiyor kendisi seçmiş firmayı. Yani öyle bir referans düşünün ki girmek istediği firmanın yöneticilerinin söz hakkı veya hayır/doluyuz deme gibi bir şansı yok. İnanılır gibi değil ya gerçekten farklı bir boyut yani bu.
ahahahah o kadar haklısın ki ben bizzat tanıyorum hatta böyle birini okul bitince x havayolu mu olsun y alanında (svnmsnyi) mi olsun diyip havayolunda sadece sağlıktan geçip eğitime gelen, ben stajımı binbir zorlukla bulmamıştım bundan birkaç yıl öncesi olduğu için ama ortamdaki akraba olan personelin mobbingi ve nefretini stajyer bile olsanız hissediyorsunuz şimdi ise epeyce uzun bir süredir yedekte olarak işe alınmayı bekliyorum
 
  • Like
Tepkiler: Takemyhorsetothe
Tek kabin memurluğunda değil bu konu, yer hizmetleri içini teknik kısım için de geçerli tepeden tırnağa her noktada bu referans olayına birinin el atması lazım.
 
  • Like
Tepkiler: sunny
Şimdi kayıt ol
Değerli ziyaretçilerimiz, her konunun sadece ilk üç mesajını görüntüleyebilirsiniz. Diğer mesajları görüntüleyebilmek için kayıt olmalı veya giriş yapmalısınız. oturum aç | kayıt ol

Konuyu görüntüleyenler

  • ×

    Bizimle Bağlantıda Kal 👋

    Havacılık şirketlerinin değerlendirme süreçlerine hazırlanmak veya Genel İngilizce bilgini geliştirmek istersen aşağıdaki bağlantıdan Premium Üyelik sayfamızı ziyaret edebilirsin.

    ⭐ Premium Instagram LinkedIn
    Değerli Üyelerimiz,
    Havacılık şirketlerinin kurumsal iletişim adresleri (web siteleri, telefon numaraları, mail adresleri vs.) hariç olmak üzere, üyelerimizi dış platformlara yönlendirme davranışı kesinlikle yasaktır. Anlayışınız için teşekkür eder, iyi forumlar dileriz.