Merhaba arkadaşlar; pilotaj eğitimi için Sınıf 1 Sağlık Sertifikası almayı planlayan bir tıp doktoruyum fakat e-Nabız geçmişimde kafamı çok kurcalayan bir durum var. Tıp öğrencisiyken, hastanede asistanların hem eklem açıklığı ve hareket kabiliyeti gibi fizik tedavi parametrelerini hem de dikkat eksikliğini ölçtüğü bir tez çalışmasına olarak katılmıştım ve bu tarama sonucunda sisteme adıma DEHB tanısı girildi. Ardından yazılan ilacı çok kısa bir süre düzensiz kullanıp fayda görmeyince kendi isteğimle bıraktım (sistemdeki son reçete tarihim 2024’ün sonları).
Bazı hastaneler psikiyatri raporu istediği için psikiyatri kurulundan sorunsuz şekilde 'hekimlik yapmasında sakınca yoktur' raporu almış ve aktif hekimlik yapıyor olsam da, havacılık tıbbının psikiyatrik geçmişe çok katı yaklaştığını biliyorum.
Dolayısıyla yetkili bir Pilotluk için muayeneye girdiğimde bu döküm direkt Unfit kararı çıkmasına sebep olur mu, olayın bireysel bir semptom başvurusu değil akademik tez taraması olduğunu uçuş doktoruna izah etme şansım olur mu ya da gitmeden önce dışarıdan MOXO vb. dikkat testleri yaptırıp dosyama eklememin bir artısı dokunur mu, mevzuata veya benzer tecrübelere hakim olanların görüşünü alabilir miyim?
Bazı hastaneler psikiyatri raporu istediği için psikiyatri kurulundan sorunsuz şekilde 'hekimlik yapmasında sakınca yoktur' raporu almış ve aktif hekimlik yapıyor olsam da, havacılık tıbbının psikiyatrik geçmişe çok katı yaklaştığını biliyorum.
Dolayısıyla yetkili bir Pilotluk için muayeneye girdiğimde bu döküm direkt Unfit kararı çıkmasına sebep olur mu, olayın bireysel bir semptom başvurusu değil akademik tez taraması olduğunu uçuş doktoruna izah etme şansım olur mu ya da gitmeden önce dışarıdan MOXO vb. dikkat testleri yaptırıp dosyama eklememin bir artısı dokunur mu, mevzuata veya benzer tecrübelere hakim olanların görüşünü alabilir miyim?