Havacılık Sektörü Yer Hizmetleri Düşük Maaş Sorunu

  • Konbuyu başlatan admin
  • Başlangıç tarihi
Sürekli maaşlar hakkında şikayet mesajları alıyorum ve bu konuda paylaşımlar yaparak dikkat çekmem isteniyor. Her ne kadar kendimi bir otorite olarak görmediğimden karışmak istemesem de son aldığım mesaj beni bir hayli etkiledi. Aldığım mesaj;

"Admin bir çalışan maaşının yattığı gün mutsuz olur mu ? Gelen maaş ile bırak artıya geçmeyi düze çıkamıyoruz. Aylardır eksi bakiye ile yaşıyoruz."

Gerçekten bu mesaj çok üzücü çünkü arkadaşımızın dediği gibi herkes para kazanmak için çalışıyor. Çalışanları mutlu edecek bir hadise artık onları üzüyorsa bu iş'de bir terslik var demektir. Yer Hizmeti işletmeleri düşük maaş ile yüksek performans almak istiyor ve bunun için personeli sürekli ek mesailer ile zorluyorlar.

Bugün nereye giderseniz gidin bir personelin aldığı maaş 20.000 TL üzerindedir. Aksi halde zaten büyükşehirlerde geçinmek mümkün değildir. Mümkün değil derken sadece karnınız doyar ve psikolojiniz bozuk, hayattan keyif alamaz bir halde yaşarsınız. Bir uçak altı valiz işçisi sadece 4 kişilik bir ekip ile günde 6-7 uçak yüklüyor. Aldığı maaş günümüzde bir inşaat işçisinin aldığı maaşın yarısı kadardır.

Ev geçindirmek zor, hayat pahalı ve havayolu firmalarında yüksek karlılık var. Bu personellerin maaşları neden bu kadar düşük ?

Ocak Ayı bekleniyor...

Ocak Ay'ında Sayın Ahmet Bolat'ın vereceğiz diye ilan ettiği kâr payı ödemesinden sonra Tgs Yer Hizmetlerinde çalışan çoğu personel işten ayrılmayı düşündüğünü dile getiriyor. Kalacak olanlar ise verilecek maaş zammını beklediklerini ifade ediyorlar.

Anlayacağınız sektörde çalışanlar şikayetçiler ve farklı iş olanaklarına bakmaya başladılar. Eski, deneyimli, kurum kültürüne hakim personeller bir bir firmadan ayrılmaya başlarsa ve düşük maaş ile çalışmayı kabul edecek yeni gelen personeller ile büyüme hedefi sular altında kalacaktır.

Bir firmayı büyüten çalışanlarının emekleridir ve bu emekler kesinlikle karşılıksız kalmamalıdır.

Sizlerin konu hakkındaki düşünceleri nelerdir ? Yorum olarak belirtebilirsiniz.
 
D

Dayı123

HavaPersonel.Com
Katılım
5 Kas 2023
Mesajlar
1
Tepkime puanı
1
Aynen öyle hacı çok şikayetçi ve dediğin gibi çok çıkan olacak ocaktan sonra bildiğin sömürü sistemi, hayat yok değecek birşey değil çoğu zorunlulukdan ve ikramiye, cart curt olmasa kimse çalışmaz yami normal teksilde aylık burdan daha çok alırsın.
 
J

Jb1234

HavaPersonel.Com
Katılım
5 Kas 2023
Mesajlar
25
Tepkime puanı
2
Çalışanların yüzde doksanı zombi gibi dolaşıyorlar bilet dışında hiçbir avantajı yok onu da zaten yorgunluktan ve iznin olmadığı için kullanamıyorsun fazladan mesaileri söylemiyorum bile cidden yazık…
 
B

Baron

HavaPersonel.Com
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Uçak altı hizmeti veren bir şirkete 1 buçuk ay önce iş başı yaptım. Yaklaşık 2 hafta eğitim sürecinde geçtim türlü türlü sınavlara girdim eğitim sürecinde anlatılanlar ile saha da gerçekleşen olayların uzaktan yakından bir alakası yok. Maaşa gelince dışarıda normal bir fabrikada çalışan bir işçiden daha düşük maaş alıyoruz. İşimiz yorucu ve mesai zorunluluğu da gelinde iyiden iyiye daha fazla yoruluyoruz 2 çocuk babası bir bireyim işe girdiğimden beri çocuklarımla vakit geçirmek konusunda sıkıntı yaşıyorum mesai yüzünden 4 saat uyku ile işe gittiğimi biliyorum. Bu şekilde bir çalışmaya verilen para değiyor mu diye soruyorsanız değmiyor. Emeğimin karşılığının yarısını bile almadığımı düşünüyorum. Bugün maaşım yattı mesailerin ile beraber 16 bin TL ye yakın bir meblağ o kadar yorulmam uykusuz kalmam ailemden fedakarlık göstermem bunun karşılığı bu olmamalı. İkramiye diyorlar evet var güzel ama ikramiye alana kadar zaten o parayı eksilere girerek bitiriyoruz acilen bu sistemin değişmesini canı gönülden istiyorum şahit oluyorum insanlar istemeye istemeye çalışıyorlar çoğu yıl başını bekliyor bende o yıl başını bekleyenlerin içindeyim. Allah hakkımız da hayırlısını versin
 
L

Leon718

HavaPersonel.Com
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
377
Tepkime puanı
69
Hangi yer hizmetleri işçiler mi memurlar da dahil mi buna? yhm vs?
 
C

cigdem

HavaPersonel.Com
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Merhaba admin ilk olarak çok güzel bir konuya değindiğiniz için tskrler benim eşim 18 yıldır havalimanında teknik personel olarak çalışmakta dediğiniz gibi ilk defa maaşını aldıktan sonra karamsarlığa kapıldı ve mutsuz oldu A101,BİM marketlerinde çalışan kasiyerle aynı parayı almak bu çalışanları degersizlestirmekle birlikte işyerine saygınlığını da yitirmiş oluyor zaten yeni personeller işi bırakıp gidiyor haberleri geliyor malumunuz önümüz kış bilenler bilir havalimanının zorluğunu bu böyle gitmez artık acil bir çözüm bulunmalı
 
T

TGS Ramp

Hava alanında en zor işi uçak altı ( ramp ) yapıyor. Günde 10 uçak yapsak ve minimum hepsi 2 ton olsa ayda 600 ton yük geçiyor elimizden . Dışarda bir hamala gidip sorsan abi 600 ton yük var kaça atarsın diye sorsan en az 30 40 bin ister . Biz 600 tonu 15 bine atiyoruz şaka gibi . Hadi 600 ton değilde yarışı olsun ayda 300 ton ne demek ya ?? Bu işin hakkı bu mudur gercekten . Rezalet!!!!
 
T

TGS çalışanı

Aldığım maaş 13 bin 500 TL her ay maaş elime geçmeden uçuyor her ay mutsuz geçiyor inanın herkes şuan kar payını bekliyor. Maaşa iyi bir zaman yapılmadığı sürece bu şirkette kimse kalmayacak buna emin olsunlar. Şuan tanıdığım onlarca kişi bunları söylüyor. Yeni işe giren bir kişiyi yılbaşından sonra düşük maaşa çalıştırıldığı zaman onlarda durmayacaklardır. Ben artık saldım kar payını bekliyorum her iş verildiğinde maaşım aklıma geliyor ona göre çalışıp ona göre emek veriyorum işten çıkaran da çıkarsın umrumda değil yazıktır günahtır ev gecindiren çocuk bakan kişileriz hakkımda helal değil.
 
E

Emekçi

Bence komple bir sistemin değişmesi lazım...
Bikac ay sonra Ramazan bayrami var ortalama 10 gün resmi tatil ilan edilecek...Millet tatilini yaparken ,vardiyada calisanlar 10 gün resmi tatil ilan edilen gunlerde sadece 2 3 gün mesai parası alacak.. O da bayram gününe denk gelirse !!!
En fazla ortalama 2000 lira falan denk gelir ..Resmi tatil ilan edilmiş 10 gün çalışmanın bedeli 2000 lirami Allah aşkına...Diyeceksiniz ki biz bazen bayramda primde vriyoruz ama o primi 8 5 çalışanlrda veriyorsunuz 10 gün tatil yapip adamla , 10 gün çalışan adama ayni primi vermek adaletli değil kim ne derse desin .
 
M

Makinist

Önceden güzide kurumumuzun motto'su "az adam çok iş" idi, şimdi üstüne "az maaş büssürü iş" eklendi. Hakkımızda hayırlısı, bakalım Ocak ayında ne olacak...
 
B

Beykuş

Maaşların düzeltilmesi için ocak ayını beklemek kadar saçma bir durum olamaz, olmamalıda. Arkadaşlar ocak ayında zam olsa ne olacak ocakta zaten herşeye yine zam gelecek ve bize yapılan zam yine şimdi olduğu düzeyde kalacak ve başlayacağız bir sonraki haziran ayını beklemeye. Bu böyle olmaz olmamalı da. Geçen günlerde THY sisteminde hata oldu. Durun arkadaşlar ocakta düzeltiriz sistemi mi dediler hayır. İşte çalışanların içinde bulunduğu durum da şu anda böyle kriz halinde biran önce maaşlar düzeltilmeli. Ocak ayı beklemek nedir arkadaşlar kafam almıyor. Hiç bir yonetici de bu duruma bir el atacağa benzemiyor maalesef. Dünyanın karı açıklanan bir şirketin iştiiraklerinin konuştuğu konulara bak ya şaka gibi.
 
C

Calık61

HavaPersonel.Com
Katılım
5 Eyl 2023
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Bende bir TGS çalışanı olarak arkadaşlarıma katılıyorum ve geçimin bukadar zor olduğu bir ülkede şehirde yaşadığımız halde verilen net ücret 11900₺ yani bu mu hak risk ve vardiya pirimini saymıyorum çünkü o vardiyalı çalışan arkadaşlarım ve benim zaten doğal hakkım neden net maaşınızı 14318₺ yapıp da + risk ve vardiya pirimi verilmedi şimdiye kadar. Bagaj hizimetleri şutta çalışan onca arkadaşlarım var fıtık olan bellerinde 2tane fıtık olan var hatta evet onca yıpranan bedenlerimize bu kadar düşük maaş olmamalı inşallah bizlerin yüzünü güldürürsünüz önümüzdeki 2024 yılında.
 
B

Baron

HavaPersonel.Com
Katılım
1 Ağu 2023
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Bu işler böyle yürümez burda birlik olacak kimseyi göremiyorum belki vardır ama çok az çoğunluk ne derse o olur eğer bu işçiler haklarını aramazlarsa ( resmi olarak bir iş yerinde çalışıyorsak grev hakkı vs var) bunları yapmazsak kimse bizim sesimizi duymayacak örneğin bir imza toplamalı buna önce olarak birileri seçilmeli öbür türlü kimse senin benim bizim sesimizi duymayacaktır...
 
T

TGS de maaş alamayanlar

Bir işçi düşünün maaşı yattıktan 1 gün sonra çocuğuna kredi kartı ile mama alıyor bumudur adalet bumudur onca emeğin karşılığı. Birde risk muhabbeti var orda çalışana risk ödemesi yok burda çalışana risk ödemesi yok böyle bir sistem var ben bu vardiya sisteminde çalışıyorsam bu risk parasını hakediyorum arkadaş bunu her çalışan arkadaşım da hak ediyor.
 
E

Emekçi

Hiç konuşmak istemiyorum ev sahibi kirayı 13.500 yaptı bana kalan 3.500 tl artık düşünün umarım Ocak ayında değişir bazı şeyler hele ki İstanbul istasyonu için ömrümüzü işe adamışız bir günlük izinle ne biletin önemi var ne başka bir şey çok üzücü çook
 
Ç

çekici bey

Abi hakkımızı versinler inanın fazlasında gözümüz yok Ocak ayına gelecek olursak inşaallah güzel bir rakam verirler ve eşimle kurduğumuz hayalimizdeki arabayı biran önce alırız ...
 
E

Emekçi

Maaşların düzeltilmesi için ocak ayını beklemek kadar saçma bir durum olamaz, olmamalıda. Arkadaşlar ocak ayında zam olsa ne olacak ocakta zaten herşeye yine zam gelecek ve bize yapılan zam yine şimdi olduğu düzeyde kalacak ve başlayacağız bir sonraki haziran ayını beklemeye. Bu böyle olmaz olmamalı da. Geçen günlerde THY sisteminde hata oldu. Durun arkadaşlar ocakta düzeltiriz sistemi mi dediler hayır. İşte çalışanların içinde bulunduğu durum da şu anda böyle kriz halinde biran önce maaşlar düzeltilmeli. Ocak ayı beklemek nedir arkadaşlar kafam almıyor. Hiç bir yonetici de bu duruma bir el atacağa benzemiyor maalesef. Dünyanın karı açıklanan bir şirketin iştiiraklerinin konuştuğu konulara bak ya şaka gibi.



👏🏼👏🏼👏🏼

Maaşların düzeltilmesi için ocak ayını beklemek kadar saçma bir durum olamaz, olmamalıda. Arkadaşlar ocak ayında zam olsa ne olacak ocakta zaten herşeye yine zam gelecek ve bize yapılan zam yine şimdi olduğu düzeyde kalacak ve başlayacağız bir sonraki haziran ayını beklemeye. Bu böyle olmaz olmamalı da. Geçen günlerde THY sisteminde hata oldu. Durun arkadaşlar ocakta düzeltiriz sistemi mi dediler hayır. İşte çalışanların içinde bulunduğu durum da şu anda böyle kriz halinde biran önce maaşlar düzeltilmeli. Ocak ayı beklemek nedir arkadaşlar kafam almıyor. Hiç bir yonetici de bu duruma bir el atacağa benzemiyor maalesef. Dünyanın karı açıklanan bir şirketin iştiiraklerinin konuştuğu konulara bak ya şaka gibi.
 

Konuyu okuyanlar;

Üst