Sizin süreciniz kabin için herhalde anladığım kadarıyla kabinde gene diğer bölümlere nazaran girme oranınız daha yüksek. Bölgede ki belirsizlikler düzeldiğinde firmalar tekrardan alımlara başladığı zaman alınırsınız diye umuyorumahahahah o kadar haklısın ki ben bizzat tanıyorum hatta böyle birini okul bitince x havayolu mu olsun y alanında (svnmsnyi) mi olsun diyip havayolunda sadece sağlıktan geçip eğitime gelen, ben stajımı binbir zorlukla bulmamıştım bundan birkaç yıl öncesi olduğu için ama ortamdaki akraba olan personelin mobbingi ve nefretini stajyer bile olsanız hissediyorsunuz şimdi ise epeyce uzun bir süredir yedekte olarak işe alınmayı bekliyorum
Lazım ama kimsenin atacağını zannetmiyorum şahsen. Çünkü her geçtiğimiz yıl durum daha da derinleşiyor. Problem sadece referans değil üniversitelerin verdiği mezun sayısının firmaların ihtiyaç duyduğu istihdam sayısından kat ve kat fazla oluşundan da kaynaklanıyor. Yani operasyonel olarak ikların bu sayıya uygun planlama yapması gerekiyor. Referans muhabbetinin tamamen kalktığı senaryoda ki kalkacağını hiç ama hiç zannetmiyorum genede işe giremeyen onca mezun olacaktır. Öncelikle firmaların istihdam ihtiyacı ile operasyonel planlamalar yapılması gerek okullar ile daha sonrasında şeffaf ve tarafsız işe alım süreçlerinin ilerlemesi lazım.Tek kabin memurluğunda değil bu konu, yer hizmetleri içini teknik kısım için de geçerli tepeden tırnağa her noktada bu referans olayına birinin el atması lazım.